Alla inlägg den 8 december 2014

Av Martin - 8 december 2014 21:39

Dag 306
Det är sannerligen inte varje dag man går på kadett bal, i lördags var det dax att dra på sig högtidsdräkt och för mig blev det även till att axla den hedervärda uppgiften att vara toastmaster.
Middagen gick smidigt och talen föll på sin plats enligt tidsschemat, det gäller dock att behålla fokus och skärpan under hela sittningen, man vill ogärna trampa i klaveret inför general och överste.

Med facit i hand blev det hela en lyckad tillställning och en något sliten somnade gott runt 04:00.

Dag 307

Måndag och fortfarande inte helt pigg efter helgens bravader. Jag är även denna veckans dagelev, något som faller sig lämpligt då jag även agerade dagelev första veckan på SOU om än en väldigt vilsen sådan.

Förmiddagen vigdes åt att lämna in böcker, elevdatorer och städa klassrum.
Eftermiddagen bjöd på en inblick i det nya utbildningspaketet för vintersoldat. Vi fick även förmånen att få ta del av vår kurschefs pågående forskningsstudier, väldigt intressant, jag tänker inte gå djupare på ämnet då det skulle kunna ta upp resterande del av min blogg, men kortfattat baseras det på ledarskaps fenomen med fallskärmsutbildningen som stomme för forskningen. Väldigt intressant.

Resterande del av dagen ägnades åt att packa personlig utrustning.

Packar för fullt och inser att det kommer bli en utmaning att få med sig allt till Skåne igen, då ska tilläggas att jag ändå skickar en pall fullproppad till P7 imorgon.

Bjuder på en bild från helgen.

/ Kadett Färm

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg/dagbok om det kommande 1 1/2 år, där jag vid den unga åldern av 40 har fått chansen att skola om mig och möjliggöra en barndoms dröm....att bli officer.

Inspirerad av en nuvarande officer och nära vän som på ett liknande sätt delade med sig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards