Alla inlägg den 12 december 2014

Av Martin - 12 december 2014 17:30

Examensdagen.
En sista avlämning som jag dagen till ära valde att genomföra ute i korridoren enligt gammal stil, jag kan lova att godmorgon Kapten ekade rejält.
Vi började med kaffe och tårta i klassrummet tillsammans med kursledningen och skolledningen. Vi blev tilldelade intyg på de olika kurser vi har genomfört och kursledningen höll tal. Presenter delades ut till kursledningen med tillhörande kort där en fyndig text medföljde där vi kortfattat bad om ursäkt för våra synder.

Sedan tog vi oss till examenscermonin, där förbandsrepresentanter möttes upp och mingel med anhöriga tog vid. Ceremonin flöt på alldeles utmärkt och en examens lunch inmundigades kort därefter tillsammans med förbandsrepresentanter och anhöriga.

Bilder från dagen:
Överst: En historisk bild, två kusiner Färm, två officerer, båda tillhörande P7, samma bataljon, samma kompani, samma pluton.
Mellan: Presenter från förbandet och förbandsrepresentanterna.
Nederst: Stolt 1:e Sergeant.


För 1 1/2 år sedan började jag jaga en dröm, idag är drömmen en verklighet. Jag känner en oerhörd stolthet över min prestation och ser fram emot att förvalta min dröm.

/ 1:e Sergeant Färm

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg/dagbok om det kommande 1 1/2 år, där jag vid den unga åldern av 40 har fått chansen att skola om mig och möjliggöra en barndoms dröm....att bli officer.

Inspirerad av en nuvarande officer och nära vän som på ett liknande sätt delade med sig

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards